środa, 12 czerwca 2013

Szlakiem polskich latarni morskich - lasy wybrzeża

Zanim dostaniemy się na nasze piękne plaże trzeba pokonać często szeroki pas lasów na wydmach. Podczas zwiedzania latarni miałam przyjemność poznać kilka urokliwych miejsc, w których bez aparatu bym nie wytrzymała :)
Każde zalesione miejsce było piękne, ale największe wrażenie wywarł na mnie Woliński Park Narodowy. Las po deszczu był mokry, przepełniony wilgocią i świeżą zielenią. W drodze na latarnię Kikut nie obyło się bez przystanków na obowiązkowe focenie.
Niektórym już znana stara chałupa kryła za sobą jeszcze ciekawsze miejsce. Otóż był to stawik prawie w całości zarośnięty rzęsą wodną. Pośród wystających nad zieloną wodę gałęzi pływała samotna kaczka...

Sigma 80-400 mm, 1/125s, f/5.6, ISO 400

Sigma 80-400 mm, 1/50s, f/5.6, ISO 400
Przez chwilę nie myślałam o tym, że czas nagli. Pod starym drzewem zostawiłam plecak, na kolanie zmieniłam obiektyw na Sigmę i nakręciłam na statyw. Kilka metrów dalej wybrałam najlepiej widoczne miejsce, żeby uwiecznić stawik. Powyższe opisy pod zdjęciami pokazują na jakich parametrach były robione. Teren był bardzo nierówny i dość podmokły, ale statyw z poziomicą i dodatkowym hakiem stabilizującym mnie nie zawiódł :)

Dalej weszłam w ciemny liściasty las. Po deszczu wydawał się jeszcze piękniejszy, uwydatniły się kolory, Stopniowo przechodził w jasny iglasty i równie piękny. 

Canon 15-85 mm, 1/6s, f/5, ISO 400
Canon 15-85 mm, 1/40s, f/8, ISO 400
Canon 15-85 mm, 1/40s, f/8, ISO 400
Idąc dalej dotarłam do miejsca gdzie drogi się rozdzielały. Jedna w kierunku plaży, druga w stronę Kikuta. Na rozdrożu rośnie brzoza, z jej gałęzi zwisały krople nocnego deszczu.

Canon 15-85 mm, 1/30s, f/5.6, ISO 100
Powrót był innym szlakiem, na którym znalazłam dość ciekawe okazy.

Canon 15-85 mm, 1/25s, f/5.6, ISO 100
Canon 15-85 mm, 1/3s, f/4, ISO 100
Canon 15-85 mm, 1/10s, f/5.6, ISO 100
Słowiński Park Narodowy również mnie nie zawiódł. Udało mi się znaleźć kilka interesujących miejsc, ale wiadomo, ze całego piękna zdjęcia nie oddadzą.

Canon 15-85 mm, 1/100s, f/5.6, ISO 100
Również napotkałam takie coś:

Canon 15-85 mm, 1/6s, f/11, ISO 100
Leciwy element na zzieleniałym drewnie. Numer, który kiedyś coś oznaczał, może dziś też obowiązuje?

Wszystkie zdjęcia wykonane były z ręki przy naturalnym oświetleniu (bez lampy). Statyw używałam w sytuacjach, które opiszę w następnym poście :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz